Stiahnite si všeobecné obchodné podmienky vo formáte PDF (56,2 KB).
V týchto všeobecných obchodných podmienkach (VOP) „Dodávateľ“ znamená ABC Food Machinery spol. s.r.o.; „Objednávateľ“ a/alebo „Zákazník“ znamená osobu, firmu, spoločnosť, ktorá zadala objednávku; „Zmluva“ znamená písomnú dohodu (vrátane týchto VOP) uzavretú medzi objednávateľom a dodávateľom na dodanie tovaru, diela a/alebo zabezpečenie servisu; „Obchodný zákonník“ znamená slovenský Obchodný zákonník, zákon č. 513/1991 Zb. v platnom znení; „Občiansky zákonník“ znamená slovenský Občiansky zákonník, zákon č. 99/1963 Zb. v platnom znení; „Zákon o zákonnej zodpovednosti za produkt“ znamená slovenský zákon o škodách spôsobených chybným tovarom, zákon č.294/1999 Zb. v platnom znení; „Zákon o ochrane údajov“ znamená slovenský Zákon o ochrane osobných údajov, zákon č. 428/2002 Zb. v platnom znení.
1. Všeobecné
- Všeobecné obchodné podmienky sú platné pre všetky dodávateľove konzultácie, ponuky, dodávky a služby a všetky súčasné a budúce právne vzťahy medzi Dodávateľom a jeho Zákazníkom. Obchodné podmienky Zákazníka, ktoré nie sú úplne alebo čiastočne zhodné s VOP alebo všeobecnými právnymi predpismi, sú týmto výslovne nesúhlasné. Takéto obchodné podmienky Zákazníka sa nestanú nedeliteľnou súčasťou Zmluvy ani vtedy, keď Dodávateľ vykoná službu so znalosťou daných predpisov v opačnom zmysle. VOP platia aj pre všetky budúce obchodné vzťahy, aj keď sa výslovne znova nedohodnú, pokiaľ ich Zákazník poznal alebo mal poznať na základe predchádzajúceho obchodného vzťahu.
- Ústne dodatočné dohody odvodené od VOP nie sú relevantné. Dohody, čiastočne s predstaviteľmi Dodávateľa, odchyľujúce sa od VOP Dodávateľa v individuálnych prípadoch, sa musia vykonať len písomne a sú záväzné len po písomnom súhlase štatutárneho predstaviteľa Dodávateľa.
2. Ponuka a uzatvorenie Zmluvy
- Zmluvy sa uzatvárajú len v súlade s Dodávateľom písomne potvrdenou objednávkou a jej prevzatím Zákazníkom. Reklamné materiály Dodávateľa a informácie tam uvedené nie sú právne záväzné.
- Dodávateľ si vyhradzuje nárok a autorské právo na údaje, nákresy a kalkulácie ako aj iné dokumenty aj v elektronickej forme. Toto platí aj pre také písomné podklady, ktoré sú označené ako dôverné. Pred ich postúpením tretím osobám si Zákazník musí vyžiadať písomný súhlas od Dodávateľa.
- Povaha predmetu zmluvy je popísaná výlučne v ponuke Dodávateľa, jeho potvrdení objednávky a k tomu patriacim dokumentom.
3. Dodávky a dodacie lehoty
- Dodávateľ nemôže byť braný na zodpovednosť za omeškania, ak Zákazník nesplnil alebo nesplnil na čas svoje záväzky, obzvlášť postarať sa o úradné povolenia, realizačné plány, podklady pre špecifikáciu predmetu zmluvy, vyjasnenie všetkých technických detailov a preddavky.
- Ak sa po uzatvorení Zmluvy objavia náznaky, že je ohrozená spôsobilosť Zákazníka, napr. omeškanie platby, zastavenie platby, žiadosť o začatie konania vo veci insolventnosti, hnuteľná zástava bežných aktív, nevýhodné informácie zo strany bankovej alebo úverovej inštitúcie, je Dodávateľ oprávnený odmietnuť poskytnúť služby a odstúpiť od Zmluvy a/alebo nárokovať si náhradu škôd po neúspešnom stanovení termínu poskytnutia istiny vo forme priamej vykonateľnej bankovej záruky, bankovej garancie alebo preddavku. Stanovenie termínu odpadá, keď je ohrozenie spôsobilosti Zákazníka zrejmé.
- Dodacie lehoty potvrdené Dodávateľom sú nezáväzné termíny odoslania. V prípade deliteľných dodávok má Dodávateľ oprávnenie na čiastkové dodávky a v prípade príslušného informovania aj na predčasné dodávky.
- Omeškania, vyplývajúce z odsúhlaseného meškania vykonanej práce v dohodnutom dátume na strane Zákazníka, majú byť oznámené Dodávateľovi najneskôr do piatich (5) dní pred dohodnutým dátum. Nároky na vrátenie zásielky zostávajú nedotknuté.
- Pokiaľ okolnosti, ktoré neboli spôsobené Dodávateľom, komplikujú, oneskorujú alebo robia splnenie objednávok nemožným, je Dodávateľ oprávnený posunúť dodávku, resp. čiastkovú dodávku alebo zvyšnú dodávku o dobu, ktorá je zhodná s dobou prekážok alebo úplne alebo čiastočne odstúpiť od Zmluvy bez toho, aby bol v omeškaní s danou dodávkou. Nespôsobené Dodávateľom sú, vrátane ale neobmedzene, úradné zásahy, prevádzkové poruchy, štrajk, výluky, prerušenie práce spôsobené politickými a hospodárskymi pomermi, nedostatok základných surovín, nedostatok materiálu, problémy so zásobovaním energiou, prerušenie dopravy spôsobené zátarasami alebo neodvrátiteľné udalosti, ktoré ovplyvňujú Dodávateľa alebo jeho subdodávateľov.
- Zákazník môže stanoviť dodatočnú lehotu dodávky len vtedy, keď bol dohodnutý termín dodania prekročený o viac ako štrnásť (14) dní. Táto dodatočná lehota musí byť primeraná a musí byť najmenej dvadsaťosem (28) dní. Po zbytočnom uplynutí dodatočnej lehoty je Zákazník oprávnený odstúpiť od Zmluvy.
4. Ceny a platobné podmienky
- Ceny Dodávateľa za dodávky platia „ex Works“ EXW podľa Incoterms 2000, bez zákonom stanovenej dane z pridanej hodnoty, pokiaľ nie je dohodnuté inak.
- Ak sa po uzatvorení Zmluvy vyskytnú zmeny výpočtov vyplývajúce z vyšších nákladov za práce a materiál, nárastom zákonom stanovenej DPH alebo inými okolnosťami, obzvlášť technicky podmienené zmeny v kalkulácii, je Dodávateľ oprávnený zvýšiť cenu v Zmluve v primeranej percentuálnej hodnote voči nastaným zmenám v základných kalkuláciách.
- Faktúry sú splatné v dohodnutej mene bez zrážok štrnásť (14) dní od dátumu fakturácie ak nie je v ponuke alebo zmluve dohodnuté inak.
- Platby sú vykonané, keď je suma náležite pripísaná na bankový účet Dodávateľa a Dodávateľ ňou môže s konečnou platnosťou disponovať. Skonto a zmenkové poplatky sú v každom prípade na účet Zákazníka. Ak je dohodnutá platba zmenkou, tak doba zmenky by nemala presiahnuť deväťdesiat (90) dní od dátumu fakturácie.
- Čiastkové dodávky sú zúčtované okamžite a každá z nich je splatná samostatne, nezávisle od ukončenia celkovej dodávky.
5. Výhrada vlastníckeho práva
- Dodávateľ si vyhradzuje právo na predmet kúpy až po príjem všetkých platieb vyplývajúcich zo Zmluvy. Ak Zákazník koná v rozpore so Zmluvou, obzvlášť v prípade omeškania platby, vyhradzuje si Dodávateľ právo na stiahnutie a/alebo ponechanie si predmetu kúpy. V prípade stiahnutia objektu kúpy Dodávateľ neodstupuje od Zmluvy, pokiaľ to Dodávateľ výslovne písomne nedeklaroval. V prípade zhabania objektu kúpy zo strany Dodávateľa to vždy znamená zrušenie Zmluvy. Po stiahnutí objektu kúpy je Dodávateľ oprávnený na jeho ďalší predaj. Výnos je odčítaný od záväzkov – po stiahnutí primeraných manipulačných poplatkov – kupujúceho.
- Zákazník sa zaväzuje zaobchádzať s objektom kúpy šetrne; obzvlášť sa zaväzuje poistiť ho na vlastné náklady v cene nového tovaru proti poškodeniu vodou, ohňom a krádeži. Ak sú potrebné údržbové a inšpekčné práce, musí ich zákazník vykonať včas na vlastné náklady.
- V prípade zhabania alebo iných zásahov treťou stranou musí o tom Zákazník bezodkladne písomne informovať Dodávateľa, aby mohol vzniesť námietku podľa § 79 Občianskeho zákonníka.
- Zákazník nie je oprávnený ľubovoľne disponovať s objektom kúpy, pokiaľ zákazník nenadobudne vlastníctvo objektu kúpy, za podmienok stanovených v Zmluve a v týchto VOP. Pokiaľ Zákazník nenadobudne vlastníctvo objektu kúpy, musí byť objekt kúpy viditeľne označený ako „Vlastníctvo ABC Food Machinery spol. s.r.o.“. Ak by Zákazník porušil toto ustanovenie a tretia strana by nadobudla vlastníctvo objektu kúpy podľa odseku 446 Obchodného zákonníka, Zákazník je povinný zverejniť a predložiť Dodávateľovi všetky dokumenty, podľa ktorých nadobudla tretia strana vlastníctvo objektu kúpy a previesť všetky práva a povinnosti vyplývajúce pre Zákazníka z týchto dokumentov uzatvorených s treťou stranou, vrátane čiastočného prevodu práv a povinností, ak je to požadované Dodávateľom. Záväzky Zákazníka voči Dodávateľovi zostávajú nedotknuté.
- Spracovanie alebo transformáciu objektu kúpy vždy vykonáva Dodávateľ. Ak sa objekt kúpy spracuje s inými predmetmi, ktoré nevlastní Dodávateľ, tak Dodávateľ nadobúda spoluvlastníctvo nových vecí úmerne voči hodnote objektu kúpy (výsledná suma fakturácie, vrátane DPH) iných spracovaných predmetov v čase spracovania. Vyššie uvedené tiež platí aj pre veci, ktoré vznikli spracovaním.
- Ak sa objekt kúpy neoddeliteľne zlúči s predmetmi, ktoré nevlastní Dodávateľ, Dodávateľ nadobúda spoluvlastníctvo zahŕňajúce nové veci úmerne hodnote objektu kúpy (výsledná suma fakturácie, vrátane DPH) voči i